Layout forum

Een plaats waar leden informatie kunnen uitwisselen.
Plaats reactie
Marnix

Layout forum

Bericht door Marnix »

Topic om te bespreken hoe de layout van het forum moet zijn, welke sub-forums, etc..

Voorbeeld:
1. Mededelingen

2. De vereniging

3. Hoe werkt autodelen
3a De deelauto verzekering
3b De deelauto parkeervergunning
3c De App
...

4. Ik zoek deler(s) / Ik zoek een deelauto
...

etc.

Dit kan bijvoorbeeld lijken op de categorieën die we voor Vraag & Antwoord hebben.
stephann

forum vulling

Bericht door stephann »

Een forum (in deze opzet) is een organisch groeiende verzameling van onderwerpen, die door de bezoekers worden aangedragen en waarop wordt gereageerd. Er is dus geen sprake van een layout zoals bij een website. Op ons rust nu de taak nuttige onderwerpen te starten en te vullen. Zo heb ik het topic 'technische todo' gestart en zou jij, Marnix, dit topic misschien beter 'vulling forum' kunnen noemen.

Moderatie is daarbij heel belangrijk. Ik heb Frits, Marnix en mezelf moderatie bevoegdheden gegeven en ik denk dat we moeten afspreken dat ieder verantwoordelijk is voor de eigen onderwerpen. Ik kom hier later nog op terug.
stephann

forum vulling Startgids autodelen

Bericht door stephann »

@frits Startgids autodelen is bij uitstek een onderwerp voor het forum omdat we dan input kunnen geven. Zo is op pagina 14 derde alinea een stuk tekst weggevallen, waardoor een kromme zin: 'Als je duidelijk meer vraagt dan de reVanuit 2 standpunten heeft het
gevolgen als de vergoeding wel op winst.......'

Deze gids ziet er al goed uit maar is meer iets voor de website als blog en als PDF voor leden. Of leuk voor de betrokkenheid, aandacht en een link in een nieuwsbrief.
Marnix

Re: Layout forum

Bericht door Marnix »

@Stephan:
Met de layout bedoel ik een onderdeverdeling in sub-forums zodat topics die met elkaar verband hebben ook bij elkaar zichtbaar zijn, in plaats van op de grote hoop.

Dat hoeft uiteraard niet star en vast te zijn, dat kan mee evolueren met het gebruik van het forum en de soort topics die leden plaatsen.

Maar ik denk dat een eerste opzet wel vanuit ons als vereniging hoort te komen.
stephann

Re: Layout forum

Bericht door stephann »

@Marnix dat is natuurlijk helemaal aan de vereniging, ik doe als gewoon lid slechts suggesties. Ik had mijn vorige reactie zelf even goedgekeurd om de discussie op gang te brengen, deze reactie moet jij goedkeuren.
Ik denk dat het goed zal zijn als Lennart zijn Haagse groep in het forum brengt en e.e.a. modereert.
Ik hou me verder bezig met de technische aspecten van het forum, de voortgang en kwaliteit laat ik over aan het verenigingsbureau.
Plaats reactie